2023-05-02
Spausdinti

Projektas – interaktyvi pamoka „Kodėl nemiega miegapelė?“ savo kelionę po 100 Lietuvos švietimo įstaigų baigė Telšiuose

first image

Projekto interaktyvi pamoka „Kodėl nemiega miegapelė?“ vykdytojai siekdami pristatyti Eco-schools (Gamtosauginių mokyklų) programą lankėsi šalies švietimo įstaigose. Projekto atstovai aplankė net 100 mokyklų, kuriose 6–8 klasių moksleivius kvietė dalyvauti interaktyvioje viktorinoje, spręsti klimato kaitos, aplinkos taršos iššūkius kartu su projekto simboliu tapusia didžiąja miegapele. Šimtoji projekto pamoka įvyko Telšiuose.

Projekto finišas – Telšiuose

Nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio vykusio projekto „Kodėl nemiega miegapelė?“ metu buvo siekiama aplinkosauginėmis idėjomis sudominti moksleivius. Interaktyvioje pamokoje vaikams buvo užduodamas klausimas: „Kodėl toks mielas gyvūnėlis kaip didžioji miegapelė, negali užmigti? Galbūt jai nerimą kelia klimato kaitos klausimai?“. Siekdami nuraminti išsigandusį gyvūnėlį moksleiviai, naudodami planšetinius kompiuterius, atsakinėjo į klausimus, sprendė įvairias užduotis.

Balandžio mėnesį interaktyvi pamoka buvo surengta Varnių Motiejaus Valančiaus, Tryškių Lazdynų Pelėdos gimnazijose, Telšių „Atžalyno“ bei „Ateities“ progimnazijose.

„Interaktyvios pamokos yra puiki galimybė greitai perteikti informaciją ir iš karto patikrinti ką mokiniai išmoko. Tačiau geriausia pamoka – tyrinėti natūralią aplinką: mišką, pievą, parką, pelkes...“ – įspūdžiais dalinosi „Ateities“ progimnazijos biologijos mokytoja Rima Gintalienė.

Gamtos tyrinėjimo ir šiuolaikinių technologijų dermė padeda moksleiviams aktyviau įsitraukti į daugiasluoksnes temas, jas geriau pažinti. Pvz., aplinkosauga – itin plati, sudėtinga ir įvairiapusiška sritis, tačiau šiuolaikinių programėlių ir žaidimų forma gamtos saugojimą galima paversti smagiu ir prasmingu užsiėmimu. Įgijus naujų žinių, įdomu aplinkosaugą savo mokykloje pritaikyti praktiškai, pvz., įsiliejant į  tarptautinį projektą „Eco-Schools“.

Vaikams svarbu saugoti gamtą

Gamtosauginių mokyklų tikslas – skatinti rūpintis gamta nuo pat mažumės, atsakingus aplinkai veiksmus paverčiant savo kasdienybe.

„Mokiniai, žiniasklaidos dėka, mato įvairias gamtos sukeltas stichines nelaimes, baisius jos padarinius. Kadangi vaikai yra jautrūs, jie domisi aplinkosauga, gamtos įvairove. Žinoma, daugumos mokinių gamtosauginės nuostatos formuojasi šeimos pavyzdžiu, o mokykloje mokytojas, rodydamas savo užsidegimą, mokinius dar labiau motyvuoja rūpintis gamta“ – teigė R. Gintalienė.

Pašnekovė nusiteikusi optimistiškai. Jos manymu, kiekvienoje kartoje buvo, yra ir bus pilietiškų žmonių, kurie tikrai nebus abejingi mus supančiai aplinkai.

Renginių metu mokyklos bendruomenėms pristatyta Eco-Schools programa

Pagrindinis interaktyvios pamokos „Kodėl nemiega miegapelė?“ tikslas buvo mokykloms pristatyti „Eco schools“ programą. Tai tarptautinė iniciatyva, skatinanti jaunus žmones aktyviai dalyvauti aplinkosaugoje ir spręsti ekologines problemas. Ji prasideda klasėje, išsiplečia visoje mokykloje ir galiausiai skatina pokyčius vietos bendruomenėje. Programos dėka moksleiviai susiduria su aplinkosauginio valdymo pasiekimais, kuomet mokyklos bendruomenei suteikiama „Žalioji vėliava“.

„Eco schools“ tinklui priklauso 59 000 mokyklų, daugiau nei iš 70 pasaulio šalių. Visoje Lietuvoje gamtosauginėmis mokyklomis jau tapo beveik 100 švietimo įstaigų (darželių, mokyklų, progimnazijų, gimnazijų).

„Eco schools“ – dviguba nauda – tai ir kūrybiškų aplinkosaugos projektų idėjos, ir metodinė medžiaga mokykloms

Programos tikslas padėti ugdyti moksleivių savarankiškumą, lyderystės įgūdžius, puoselėti komandinį darbą ir kūrybiškumą, kviečiant moksleivius kurti aplinkosaugos projektus. Programos veiklos akcentuoja, kad rūpinimasis aplinka yra mūsų pačių rankose, todėl turime veikti čia ir dabar.

„Eco Schools“ programos tinklalapyje galima rasti metodinės medžiagos, papildančios biologijos, geografijos ar chemijos pamokas. Programa siekiama plėtoti bendruomeniškumą mokykloje į prasmingą veiklą įtraukiant mokinius, mokytojus, tėvus, taip pat miesto ar miestelio bendruomenę.

Interaktyvią pamoką inicijuoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija kartu su Aplinkos projektų valdymo agentūra, veiklos finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Galerija

attached image
attached image